torsdag 20 september 2007

Torsdagen den 20 september

Se min hemsida där jag visar mina 250 favoritbilder på fasanen (Phasianus colchicus). Det tog mig två veckor att rangordna bilderna! - Men nu är det som sagt klart.

På söndag ska jag fixa fågelbord nr 1, 4 och 5.

Som feminist och fågelskådare kan jag säga att fågelfrön är bra!

Den senaste tiden har jag haft många märkliga fågeldrömmar. Dock inte lika märkliga som Isabelles (Kvitti Kvitt Filip) eller Adams (Kvitti Kvitt Kitti)!

Först tänkte jag återskapa dem i form av en animerad film, men ångrade mig när jag insåg hur lång tid det skulle ta. Kanske gör jag en förenklad variant - eller kontaktar Csaba!

Jag ser framemot att nästa vecka få fågelskåda i Amsterdam, framför allt i och omkring kanalerna. Kanske kan det bli årets höjdpunkt vad gäller kanalfågelskådande! (Jag är nämligen besviken på mina observationer i Venedig, förutom en otrolig observation vid Rio della Fave, men här gällde det egentligen endast den remarkabla fjäderskruden hos en vingbruten duva. Och kanske var det händelserna efteråt som förstorade betydelsen av observationen... För att citera en obekant: "Jag vet inte...")

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har alla våra nerver på helspänn inför nästa uppdatering.

Anonym sa...

Kenneth! Du får ju ta och uppdatera din blogg om du har en blogg!

Anonym sa...

Kenneth! Du får ju ta och uppdatera din blogg om du har en!