torsdag 13 september 2007

Fredagen den 14 september

Alla kommer in till mig och kräver att jag bloggar om mina observationer.
Jag lyssnar - och böjer mig.


Här har ni:

Otroligt nog - och detta är SANT! - fick jag i går se en W-formation av gäss! På cirka 200 meters höjd såg jag gässen i en vanlig V-formation; några sekunder senare inträffade en intressant transformation: V:et blev till ett W!
Jag trodde knappt mina ögon! Detta är stort, STORT!
David, som låg i vagnen, förstod inte mina glädjetjut, utan började gråta...

Som fågelskådare kan jag leva på en sådan här stund i 7-8 veckor!


Apropå: JAG FÅR FÖLJA MED! JAG FÅR FÖLJA MED!

Det gäller en fågelskådarplats, mycket eftertraktad, men det är ett fuskbygge i ett träd, så jag kan inte avslöja för många detaljer! (Vi vill ju inte att markägaren får nys om det!)
Avtalet går ut på att jag får tillgång till platsen 2-4 dagar varje månad, mellan kl. 17-23.

1 kommentar:

Tobias Eke Vestergren sa...

wikipedia har denna vecka en utvald artikel som handlar om den spetsstjärtade duvan! kolla in: http://sv.wikipedia.org/wiki/Spetsstj%C3%A4rtad_duva